/Är all publicitet verkligen bra publicitet?

Är all publicitet verkligen bra publicitet?

Ni har hört den förut. Tanken går ut på att om man inte pratar om det, inte nämner det vid namn så, på ett magiskt vis, poff, så försvinner det. Det finns inte, i alla fall inte på riktigt. Hm, skön tanke, vi pratar inte om problemet så försvinner det.

Klimatkrisen, poff! Fattar ni vilken jävla grej!! Mina månadsräkningar, poff! Veckostädningen, dubbel jävla superpoff!

Dessvärre är resonemanget ovan en inbjudan att inte engagera dig, att inte ta ställning. Att sitta och titta på tv en söndag då myntorgsfascisterna har tårtkalas på Mynttorget, och nu har turen kommit till den nazistiska terrororganisationen NMR. Nordiska motståndsrörelsen. Det ska vi INTE tala om. Tycker en del… inte vi!

“All publicitet är bra publicitet”. Den som myntade det uttrycket, förbisåg en viktig sak. Folk kan tänka själva och gör medvetna val. Det är därför vi fortfarande lever i en demokrati. Men som sagt var, inga gratisluncher när det kommer till fascister och nazister. Gillar du dem inte måste du säga ifrån, engagera dig. Nu!

Vi kommer fortsätta att rapportera om nazzarnas framfart, vi kommer fortsätta att häckla mynttorgsfascisterna och vi kommer fortsätta berätta om när NMR skämmer ut sig på stadens gator och torg, på marknadsdagar och skidtävlingar.

Vi ger dem inte en meter, inte en tum och all publicitet är inte bra publicitet, speciellt inte om man är nazist och det är vi som publicerar, jag lovar.



En av mynttorgsfacisternas fotografer har en dålig dag. Dålig publicitet.

Nordisk “Ungdom” i Kungsträdgården innan de skämde ut sig på Tv4 och Cmore. Dålig publicitet.

NMR-medlem blir haffad av polisen. Dålig publicitet.

NMR-medlem som tycker att det är jobbigt att sprida nazisthat. Dålig publicitet.

NMR-medlem som inte kan hålla tungan i styr. Dålig publicitet.

Nordisk “Ungdom” blir haffade av polisen och får träna på att sitta fint. Dålig publicitet.